Beiträge von Ioques

    Arkay you don't need to reverse anything, I don't understand your aggressiveness.

    If I make a change that I don't like, or I want to sell/give the car as new, or I just want to keep it original.

    It's a change I can make in 2 minutes and I think it's a good improvement, it works just as well as the beautiful Jouef cars. But you certainly don't need to follow my method. I just shared a file in case anyone wants to try it, I'm not trying to sell anything.

    [danke]  ElCheffe, print a completely new chassis, I've done that too, it's nice! :thumbup:

    But I usually prefer to do it for cars that are not originally slot cars or for printed bodies.

    Nice! All improvements are welcome.

    My initial attempts didn't have this gap and started from the chassis, but each car has a different height and different size guides would be needed depending on the car. That's why I decided on this design that fits all the ones I've tested so far.

    For example, in the mini that doesn't have this gap.

    1708080142681.JPEG

    The V2 has a little smaller disc and the gap is slightly less noticeable,

    Anyway as you can see in the image, the disc have no interference in the relation between guide and track

    1708080140213.JPEG


    Google translation:

    Hübsch! Alle Verbesserungen sind willkommen.

    Meine ersten Versuche hatten diese Lücke nicht und gingen vom Chassis aus, aber jedes Auto hat eine andere Höhe und je nach Auto wären Führungen unterschiedlicher Größe erforderlich. Deshalb habe ich mich für dieses Design entschieden, das zu allen passt, die ich bisher getestet habe.

    Zum Beispiel im Mini, der diese Lücke nicht hat.

    Die V2 hat eine kleinere Scheibe und der Spalt ist etwas weniger auffällig,

    Wie Sie auf dem Bild sehen können, stört die Scheibe jedenfalls nicht die Beziehung zwischen Führung und Spur

    The big advantage is that it limits the angle of the slide (without stopping the car like the original pin) if the contacts are well adjusted they are never interrupted or short-circuited, exactly like a Jouef.

    Google translator:
    Der große Vorteil besteht darin, dass es den Winkel des Schiebers begrenzt (ohne das Auto anzuhalten wie beim Originalstift). Wenn die Kontakte gut eingestellt sind, werden sie nie unterbrochen oder kurzgeschlossen, genau wie bei einem Jouef.

    I knew that there are already several solutions for a proper guide in Carrera GO.
    But none of them do exactly what I wanted, to be simple to instal without any cut on the car.
    So I designed my solution that I share here: thingiverse
    No changes to the car. You only need an M2 10mm screw and a small wire in case you want to limit the rotation.
    Here is a video that shows the installation

    Externer Inhalt youtu.be
    Inhalte von externen Seiten werden ohne deine Zustimmung nicht automatisch geladen und angezeigt.
    Durch die Aktivierung der externen Inhalte erklärst du dich damit einverstanden, dass personenbezogene Daten an Drittplattformen übermittelt werden. Mehr Informationen dazu haben wir in unserer Datenschutzerklärung zur Verfügung gestellt.

    Google translation:
    Ich wusste, dass es in Carrera GO bereits mehrere Lösungen für einen richtigen Guide gibt.

    Aber keiner von ihnen erfüllt genau das, was ich wollte, nämlich dass er einfach und ohne Schnitte am Auto zu installieren ist.

    Also habe ich meine Lösung entworfen, die ich hier teile: thingiverse

    Keine Änderungen am Auto. Sie benötigen lediglich eine M2 10-mm-Schraube und einen kleinen Draht, falls Sie die Drehung begrenzen möchten.

    Hier ist ein Video, das die Installation zeigt